Concertino Praga 2020
L

OK

Sobota 12. září, 14.30

Program

Joseph Haydn: Koncert pro hoboj C dur, Hob. VIIg: C1Jacques Ibert: Concertino da CameraVilém Blodek: Koncert pro flétnu D dur (II. Adagio, III. Allegro molto vivace)Ludwig van Beethoven: Klavírní koncert č. 1 C dur, op. 15 (II. Largo, III. Rondo. Allegro)

Mladých talentů není nikdy dost a dávat jim šanci na velkých festivalech je ta nejlepší investice do jejich vlastní budoucnosti i do hudebního života příštích generací. Dvořákova Praha letos na svojí Talent Stage představí účastníky soutěže Concertino Praga, kteří se umístili na 5.–8. místě a přinesou praktický důkaz o tom, jak vyrovnaná je úroveň uměleckých klání, která neznají opravdové poražené. Tradiční rozhlasová soutěž Concertino Praga  se letos poprvé koná ve spolupráci s Akademií klasické hudby a její finalisté se také poprvé představí veřejnosti v rámci Dvořákovy Prahy.

  • Dress code: casual
  • Uzavření sálu: 14:25
  • Konec koncertu: 15:30

Interpreti

Carlo Cesaraccio

Italský hobojista Carlo Cesaraccio začal v roce 2015 studovat pod vedením svého otce, od roku 2018 se účastní mistrovských kurzů hobojisty Berlínských filharmoniků Christopha Hartmanna na hudební akademii I Musici di Parma. Vzdělání si dále doplnil na dalších mistrovských kurzech pod vedením významných osobností včetně Thomase Indermühleho a Hansjörga Schellenbergera. Je vítězem řady soutěží, k nimž patří mj. Mezinárodní soutěž pro mladé hudebníky v Povolettu, italská národní soutěž Campagnano, Premio Crescendo ve Florencii či Mezinárodní hobojová soutěž Samnium v Benvenetu. Jako sólista vystupuje na mnoha italských pódiích s renomovanými ansámbly Le Cameriste Ambrosiane, I Musici di Parma či Orchestra da Camera Ellipsis. Představil se také v Německu a v Rakousku (vídeňská Muth Halle) a na festivalu Hudební dny v Černé Hoře.

Carlo Cesaraccio - hoboj

Márton Bubreg

Německý rodák s maďarskými kořeny Márton Bubreg začal hrát na saxofon v pěti letech. Vystudoval Vysokou hudební a divadelní školu v Mnichově a zúčastnil se řady mistrovských kurzů, vedených renomovanými interprety. Zvítězil v mnoha mezinárodních soutěžích v Japonsku, Itálii, Francii, České republice, Slovinsku, Rakousku, Ukrajině, Maďarsku, Andoře, Srbsku a Chorvatsku. S bratrem Bencem (klarinet) získali první cenu v kategorii Duo a zároveň se stali absolutními vítězi Concertina Praga 2018. Jako sólista spolupracuje se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Tyrolským symfonickým orchestrem a souborem Chamber Orchestra Innstrumenti. Dosud vystoupil na řadě prestižních koncertních pódií včetně vídeňského Konzerthausu, salcburského Mozartea, Sálu Ukrajinské národní filharmonie v Kyjevě, mnichovského Gasteigu, pražského Rudolfina a newyorské Carnegie Hall.

Lukerya Mishneva

Flétnistka Lukerya Mishneva se narodila v ruském Novosibirsku. Zpěvu a hře na flétnu se začala učit jako čtyřletá, v současnosti studuje na Novosibirské specializované hudební škole. Je laureátkou řady ruských národních soutěží a Delfských her mládeže Ruska 2017. Na mezinárodní hudební soutěži v srbském Bělehradu získala v letech 2015 a 2016 první místo v oboru flétna, o rok později pak absolutní vítězství. Roku 2018 se umístila jako druhá v kategorii mladých talentů na Národní flétnové soutěži v nizozemském Ittervoortu a rovněž vyhrála kvalifikační kolo mezinárodní hudební soutěže Crescendo v italské Padově. V roce 2019 se představila na koncertu finalistů této soutěže v newyorské Carnegie Hall a získala první cenu. Již dva roky zastává post první flétnistky v novosibirském Symfonickém orchestru mládeže.

Lukerya Mishneva - flétna

Ivaylo Vassilev

Bulharský klavírista Ivaylo Vassilev v letech 2014–2019 studoval na Národní hudební škole v Sofii. Dosud získal více než dvě desítky ocenění na různých mezinárodních soutěžích, k nimž patří mj. Velká cena z athénské soutěže De Bach au Jazz, Zlatý Louskáček z Moskvy, vítězství v mnichovské soutěži Münchner Klavierpodium, 2. cena ze Soutěže Césara Francka v Bruselu a 2. cena ze soutěže Virtuosi per musica di pianoforte v Ústí nad Labem. Na řadě významných pódií v Rusku a Bulharsku vystoupil s renomovanými umělci, k nimž patří Konstantin Ilievsky či Sascha Goetzel. Na podzim 2019 vydal své první profesionální CD s nahrávkami klavírních koncertů W. A. Mozarta a Dmitrije Šostakoviče. Jeho hudební talent má mnoho podob: kromě širokého repertoáru, který interpretuje, se také sám věnuje komponování a improvizaci, hraje i v komorních souborech.

Ivaylo Vassilev - klavír

Stanislav Gallin

Stanislav Gallin vystudoval Hudební gymnázium v Petrohradě, AMU v Praze a VŠMU v Bratislavě. Vzdělání si doplnil během studijního pobyt v salcburském Mozarteu a na řadě mistrovských kurzů, mj. u Lazara Bermana. Vystupuje na koncertních pódiích nejen v České republice a v Rusku, ale i v dalších evropských zemích, USA, Asii a Africe. Jako sólista se představil mj. s orchestrem Petrohradské filharmonie, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, PKF – Prague Philharmonia či Bruno Walter Symphony Orchestra. Spolupracuje s dirigenty Tomášem Braunerem, Jackem Martinem Händlerem, Jakubem Hrůšou, Vahanem Mardirossianem, Ondřejem Vrabcem, Peterem Vrábelem aj. Je zakládajícím členem Orbis Tria, které se během roku 2009 zařadilo mezi nejúspěšnější evropské soubory své generace, když se stalo laureátem čtyř mezinárodních soutěží, včetně jedné z nejprestižnějších – International Chamber Music Competition v německém Hamburku. Od roku 2009 působí na pražské AMU jako odborný asistent na katedře klavírní spolupráce.

Stanislav Gallin - klavírní doprovod

Rudolfinum, Sukova síň

Sukova síň je nejmladším sálem novorenesanční budovy Rudolfina. Vznikla v letech 1940–1942 v rámci úprav přilehlé Dvořákovy síně jako menší koncertní sál. Architekti Antonín Engel a Bohumír Kozák se při výzdobě interiéru inspirovali původním stylem Josefa Zítka a Josefa Schultze, a proto Sukova síň dokonale zapadá do původní kompozice budovy. Při posledních úpravách podle návrhu arch. Petra Hrůši byly v roce 2015 vylepšeny akustické vlastnosti sálu a jeho propojení s dvoranou Rudolfina při respektování historické hodnoty památkově chráněných prostor. Koncertní sál je vybaven novým koncertním křídlem a je i nadále určen především k produkci komorní hudby.