festivalová ouvertura
Neděle 2. září, 14.30
Při koupi vstupenek v balíčku, tj. na všechny čtyři koncerty programu Po stopách AD, zaplatíte 500 Kč. Cena se automaticky upraví po vložení všech vstupenek do košíku. Počet balíčků je omezen kapacitou sálů.

Program

Antonín Dvořák: Biblické písně, op. 99 - sborová úprava (výběr)Antonín Dvořák: Mše D dur „Lužanská“, op. 86, B. 153 (výběr)

Jedním z autenticky dochovaných pražských míst, spojených s působením Antonína Dvořáka, je kostel sv. Vojtěcha na Novém Městě, na jehož kůru skladatel v letech 1874–1877 zastával místo varhaníka. V provedení Pražského smíšeného sboru si v tomto atraktivním prostoru budeme moci vychutnat výběr z Dvořákovy duchovní hudby, doplněný odborným výkladem festivalového muzikologa Davida Beveridge. Koncert je součástí tradiční festivalové akce Po stopách Antonína Dvořáka, která nás letos zavede na několik pražských míst spojených se skladatelovým působením.

Více informací o programu

  • Dress code: casual
  • Konec koncertu: 15.15

Interpreti

Pražský smíšený sbor

Pražský smíšený sbor byl založen roku 1945. Pod vedením prof. Miroslava Košlera, který stál v jeho čele téměř šedesát let, se propracoval mezi špičku české neprofesionální sborové scény. Je známý jako těleso se širokým záběrem repertoáru s důrazem na českou tvorbu 20. století. Dosáhl mnoha úspěchů doma i v zahraničí a získal řadu ocenění na prestižních pěveckých soutěžích, naposledy na mezinárodní soutěži pěveckých sborů Praga Cantat. Kromě koncertů na domácí půdě reprezentuje české interpretační umění na četných zahraničních turné. K jeho největším úspěchům z posledních let patří tři slavnostní koncerty k Roku české hudby 2014 s Komorní filharmonií Pardubice, vystoupení na Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl 2015, velké koncertní turné po Číně na podzim téhož roku a loňské provedení Německého requiem Johannese Brahmse v pražském Obecním domě.

Jiří Petrdlík

Jiří Petrdlík patří k nejvýraznějším dirigentským osobnostem své generace. Pod vedením prof. Miroslava Košlera, Miriam Němcové, Jiřího Bělohlávka a dalších vystudoval Akademii múzických umění v Praze. Své vzdělání si doplnil na mistrovském kurzu šéfdirigenta Newyorské filharmonie Kurta Masura ve Wroclawi. V letech 2002–2009 byl postupně angažován jako dirigent Národního divadla v Brně a šéfdirigent Městského divadla v Brně, od roku 2005 je kmenovým dirigentem Divadla J. K. Tyla v Plzni. Pravidelně spolupracuje s našimi i zahraničními symfonickými orchestry (např. Český národní symfonický orchestr, Severočeská filharmonie Teplice, Moravská filharmonie Olomouc, Orchestre National de Capitol du Toulouse,  KSO Toronto) a s Národním divadlem v Praze. V letech 2010–2015 byl šéfdirigentem a uměleckým ředitelem Káhirského symfonického orchestru. V čele Pražského smíšeného sboru stojí od roku 2010.

Jiří Petrdlík - sbormistr

Jan Steyer

Jan Steyer vystudoval hru na varhany a dirigování na Pražské konzervatoři a na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze. Aktivně se účastnil mnoha mistrovských kurzů vedených předními světovými hudebními osobnostmi se zaměřením na interpretaci staré i soudobé hudby. Již během studií na konzervatoři získával dirigentskou praxi jako umělecký vedoucí vokálně-instrumentálního ansámblu Collegium Carmina Antiqua a posléze působil jako sbormistr Pražského dívčího sboru. Jako varhaník vystupuje sólově i s mnoha pěveckými sbory a orchestry (mj. s Českou filharmonií a Pražským filharmonickým sborem). Umělecky se podílel na natáčení několika CD jako interpret i jako hudební režisér a nahrává také pro Český rozhlas a Českou televizi. Koncertoval již ve většině zemí Evropy a v Japonsku. Je uměleckým vedoucím Pěveckého sboru ČVUT Praha.

kostel sv. Vojtěcha

Kostel sv. Vojtěcha byl postaven kolem roku 1375, přebudován v barokním stylu kolem roku 1725 a znovu přestavěn v letech 1875–76, kdy byl částečně regotizován. V době Dvořákova působení zde místo ředitele kůru zastávala vysoce vážená osobnost v pražských hudebních kruzích, Josef Förster st. Kostel sv. Vojtěcha byl tehdy považován za jeden z nejlepších pražských kostelů z hlediska provozování duchovní hudby podle zásad tzv. cecilské reformy, kladoucí důraz na její důstojný, nábožný styl.