Napsali o nás

Výběr článků o našem festivalu, recenze koncertů a další zajímavosti z online zdrojů.

16/9/2024

OperaPlus.cz: Numa Bischof Ullmann: Není třeba podbízet se publiku, síla hudby je v dokonalém provedení

Dnes večer vystoupí ve Dvořákově síni pražského Rudolfina Lucernský symfonický orchestr s českým repertoárem a také českým sólistou.

16/9/2024

Polyharmonie.cz: Mao patří k pianistické extratřídě

V pátek 13. září 2024 nabídl festival Dvořákova Praha v Rudolfinu svým posluchačům recitál pětadvacetiletého japonského pianisty Maa Fujity. V jeho životopise se dočteme, že je laureátem mnoha klavírních soutěží, v devatenácti získal první cenu a cenu publika na prestižní Mezinárodní soutěži Clary Haskil ve Švýcarsku, o dva roky později si přivezl stříbrnou medaili z proslulé moskevské Mezinárodní soutěže Čajkovského.

15/9/2024

KlasikaPlus.cz: Dvořákova Praha nabitá ve třetím týdnu. Vracejí se Martha Argerich i Vídeňští filharmonikové

Pražské koncertní dění v září pulsuje v rytmu festivalu Dvořákova Praha. Dít se tak bude i na prahu druhé poloviny měsíce. Třetí zářijový týden a současně třetí týden festivalu slibuje komorní i symfonické vrcholy a porci mistrovských kurzů k tomu.

15/9/2024

OperaPlus.cz: Concertino Praga 2024: Kdo zvítězil?

Letošní ročník Dvořákovy rozhlasové mezinárodní soutěže pro mladé hudebníky Concertino Praga vyvrcholil finálovým večerem v pražském Rudolfinu v sobotu 14. září 2024.

15/9/2024

KlasikaPlus.cz: Ingo Metzmacher: Nebojte se nových zvuků

„Dílo Petr Wajsara klade značné nároky na moji dirigentskou přípravu a jistě nebude snadné ani při provedení sólového partu.“

15/9/2024

KlasikaPlus.cz: Standing ovation pro patnáctiletou houslistku. Finálový hlavolam Concertina Praga

„Co na tom, že jsme zaznamenali pár nevyřčených tónů či úhozových nedostatků? Nora nás strhla svým prožitkem. Bude to však stačit na zázračné dítě a hvězdu internetu Anke Chen?“

14/9/2024

ČasopisHarmonie.cz: Mrtvé město koncertně

Výkony kolektivních těles odpovídaly požadavkům náročné partitury: Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK podal mimořádný výkon, stejně se prezentovaly Pražský filhamonický sbor (sbormistr Lukáš Kozubík) i Dětský pěvecký sbor Českého rozhlasu (sbormistryně Věra Hrdinková). Sugestivní provedení díla dirigoval Tomáš Brauner.

14/9/2024

OperaPlus.cz: Mozaika: Mrtvé město na Dvořákově Praze: Orchestrální brilance zastíněná pěveckými výzvami

Festival Dvořákova Praha v letošním roce zařadil na program 10. září 2024 koncertní provedení opery brněnského rodáka Ericha Wolfganga Korngolda (1897–1957) Mrtvé město. Svěřil je Symfonickému orchestru hl. m. Prahy FOK v nastudování dirigenta Tomáše Braunera. Náročné hlavní role ztvárnili zahraniční pěvci – Roberto Saccà (Paul) a Vida Miknevičiūtė (Marietta).

12/9/2024

KlasikaPlus.cz: Open air koncert trochu jinak. Češi, Němci, Mahler… a počasí

Je půl hodiny před koncertem, na pražském Výstavišti se postupně scházejí více než dvě tisícovky posluchačů. Na velkoplošnou obrazovku se začíná promítat dokument o Mahlerově Sedmé symfonii. Čtvrt hodiny po osmé se dílo rozezní živě. Na open air scéně, interpretováno společně Čechy a Němci, stejně jako při premiéře v roce 1908. Poprchává a nikdo neví, jak se počasí vyvine.

11/9/2024

iDnes.cz: Hlavní dojem z úvodu Dvořákovy Prahy? Nejvíc nadchnul Smetana

První dny Dvořákovy Prahy přinesly dva večery Bamberských symfoniků s Jakubem Hrůšou či koncertní provedení opery Mrtvé město od E. W. Korngolda. V paměti nejvíc utkvěly symfonické básně Bedřicha Smetany. A nikoli z Mé vlasti…

10/9/2024

N&Nmagazine.cz: České tóny Dvořákovy Prahy

„To byl nářez!“, prohlásil na konci koncertu pán sedící vedle mě. Stejné nadšení sdílel zaplněný sál pražského Rudolfina, ve kterém bouřlivý standing ovation nebral konce. Letošní Dvořákova Praha nemohla začít lépe.

7/9/2024

KlasikaPlus.cz: Jakub Hrůša otevřel Dvořákovu Prahu. I ty nejoposlouchanější skladby mohou znít svěže

Bamberští symfonikové s Jakubem Hrůšou a Julianem Steckelem se první zářijový pátek postarali v Rudolfinu o zahájení festivalu Dvořákova Praha, které bylo důstojné, ale nejen to. Bylo nové, svěží, umělecky živé a mimořádně vzrušující. Přesto, že zněly dvě bezkonkurenčně nejhranější skladby Antonína Dvořáka, Violoncellový koncert a Novosvětská symfonie.