- Celkem položek:
- 0
- Celková cena:
- 0
V bezmála třech týdnech trvání festivalu se z Prahy stává také hlavní město světových orchestrů a z Rudolfina centrální křižovatka jejich koncertních turné. Vídeňští filharmonikové, Izraelská filharmonie či Staatskapelle Dresden zvaná „zázračná harfa“ představují jen několik jmen dokumentujících nejvyšší úroveň hostujících ansámblů, které navštívily Dvořákovu Prahu v minulosti. V roce 2024 budou špičková tělesa reprezentovat Bamberští symfonikové a Luzerner Sinfonieorchester, soubor bytostně svázaný s městem fantastických hudebních festivalů ve Švýcarsku.
Letopočty končící číslovkou čtyři mají pro českou hudbu osudový nádech. Zahrnují v sobě data narození či úmrtí Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka a mnohých dalších skladatelů. Rok české hudby je však navíc každých deset let příležitostí zamyslet se nad českou hudbou v širších souvislostech. Číslice čtyři připomíná při troše fantazie pohodlné křeslo, v němž lze poklidně dřímat. Jen malá grafická úprava – přesun a zešikmení svislé nožky – ale udělá ze čtyřky blesk symbolizující myšlenku, energii a jasné světlo. Dvořákova Praha přináší neotřelý pohled na českou hudbu a její světový rozměr. Poprvé v historii festivalu tak budou například uvedena symfonická díla Bedřicha Smetany.
Komorní řada Dvořákovy Prahy se z okrajové záležitosti pro hrstku posluchačů časem proměnila ve skutečný fenomén. Nyní má před sebou poslední rok velkolepého projektu, který přinesl posluchačům kompletní kvartetní dílo Antonína Dvořáka v podání nejlepších ansámblů ze zahraničí i z domova. Vše měl pod kurátorskou taktovkou Pavel Haas Quartet, jehož členové vytvoří pro závěrečný galakoncert orchestr složený ze všech českých souborů, které se na tříletém projektu podílely, a dvou aktuálních hostů ze zahraničí . Šest smyčcových kvartetů se dvěma hostujícími kontrabasisty se na závěr Komorní řady spojí do unikátního tělesa.